reklama

Len pre kresťanov

Vieme vôbec, čo znamená „kresťan"? Nie je odvodené od slova „krst", ako si mnohí myslia. Neznamená príslušnosť k nejakej cirkvi, do ktorej sme sa dostali krstom, prípadne inou sviatosťou. Slovo „kresťan" je odvodené od Krista. Pomenovali tak ľudí, ktorí sa zjavne správali podľa vzoru niekoho (kristovci). Boli iní, mali iné zásady, iné priority, iné ciele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Kladná odpoveď na otázku, či som kresťan, má teda mať vplyv na život takého jedinca. Nie som kresťanom preto, lebo žijem v kresťanskej Európe či rodičia ma od malička vodili do kostola. O tom, či som skutočne kresťan, svedčí to, ako sa správam. Ježiš Kristus aj apoštol Pavol a iní na mnohých miestach píšu, ako sa majú prejavovať nasledovníci Pána Ježiša. On nemá byť len naším Spasiteľom, ktorý nás zachránil od následkov našich hriechov. On má byť aj Pánom nášho života. Nemôžme byť spasení a naďalej slúžiť tomu, komu sme slúžili predtým.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Matúš 6:24 Nikto nemôže slúžiť dvom pánom, lebo buď jedného bude nenávidieť a druhého milovať, buď jedného sa bude pridŕžať a druhým pohŕdať - nemôžete slúžiť Bohu i mamonu.

Veľmi zrozumiteľne je to napísané v Matúšovi 7:16-23 Po ich ovocí ich poznáte. Či azda z tŕnia oberajú hrozná alebo z bodľače fíky?Tak tedy každý dobrý strom rodí dobré ovocie, a zlý strom rodí zlé ovocie. Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie ani zlý strom rodiť dobré ovocie. Každý strom, ktorý nerodí dobrého ovocia, sa vytína a hádže na oheň.

A tak ich tedy po ich ovocí poznáte. Nie každý, kto mi hovorí: Pane, Pane! vojde do nebeského kráľovstva, ale ten, kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach. Mnohí mi povedia tamtoho dňa: Pane, Pane, či sme neprorokovali v tvojom mene a v tvojom mene démonov vyháňali a v tvojom mene mnoho divov nečinili? A vtedy im vyznám: Nikdy som vás neznal. Odídite odo mňa, páchatelia neprávosti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pavel to v liste Títovi rozvádza do detailov: Títovi 2:11-14 Lebo sa zjavila milosť Božia, spasiteľná všetkým ľuďom, ktorá nás vyučuje, aby sme sa odriekli bezbožnosti a svetských žiadostí a aby sme rozumne a spravodlivo a pobožne žili na tomto svete očakávajúc blahoslavenú nádej a príchod slávy veľkého Boha a nášho Spasiteľa Ježiša Krista, ktorý dal sám seba za nás, aby si nás vykúpil od každej neprávosti a očistil sebe ľud zvláštny, horlivý dobrých skutkov.

Zopakujeme?

  • odriekli bezbožnosti

  • odriekli svetských žiadostí

  • rozumne žili

  • spravodlivo žili

  • pobožne žili

  • očakávajúc blahoslavenú nádej a príchod slávy Ježiša Krista

  • ľud zvláštny

  • ľud horlivý dobrých skutkov

Apoštol Peter tiež poukazuje na postoj kresťana, Božieho dieťaťa voči spôsobu života tohto sveta. 1. Petra 1:14 Ako poslušné deti, neprispôsobňujúc sa drievnejším v svojej nevedomosti žiadostiam, ale podľa toho Svätého, ktorý vás povolal, aj sami buďte svätí, v každom obcovaní. Pretože je napísané: Buďte svätí, lebo ja som svätý!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Boh chce celé naše srdce, nielen polovicu, dve tretiny, deväť desatín. Pán Ježiš dal kvôli nám všetko. Trest za naše hriechy ho doviedol až do hrobu. Obetoval celý svoj život, aby sme my mohli mať večný život.

Všetci si môžeme položiť otázku, či sme hodní volať sa „kresťan", „kresťanka". Či sme hodní volať sa synmi a dcérami Božími.

2. Korintským 6:18 a budem vám za Otca, a vy mi budete za synov a za dcéry, hovorí Pán, všemohúci.

Pamätajme, nie každý, kto mi hovorí Pane, Pane...

Skúmajme, aké je naše ovocie. Je to dobré hrozno alebo planá bodľač? Lebo to poukazuje na náš základ. Či je naším pánom boh tohto sveta (Satan), alebo Pán, ktorý porazil smrť a toho, kto má vládu smrti - Satana.

Ján Slančík

Ján Slančík

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som len smietka v obrovskom vesmíre. Ale napriek tomu na mne Bohu záleží... Zoznam autorových rubrík:  zamyslenia nad životom Petrazamyslenia pre kresťanovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu